Lazer Epilasyon

Lazer Epilasyon İstanbul

Kadınların ya da erkeklerin istemedikleri tüylerden ve kıllardan kurtulmak için yaptırdıkları lazer ışınlı yönteme “lazer epilasyonu” adı verilmektedir. Lazer ışınlarıyla kalıcı olarak ortadan kaldırılan kıllanma ya da tüylenme sorunları sona ermektedir. Kadınları ve erkeklerin başvurduğu bu yöntem kliniklerde uzman kişiler veya doktorlar tarafından yapılabilmektedir.

Erkekler İçin En Başarılı Epilasyon Yöntemi: Lazer Epilasyon

Kıl veya tüyün yoğunluğuna bakılmaksızın en başarılı yöntem lazer epilasyonudur. Bu nedenle lazer epilasyonu uygulamasında en iyi sonuçlar kalın koyu renkli  tüylerde erkek hastalarda elde edilmekte ve kıl/tüy problemlerine son verilmektedir. Yapılan uygulamalarda hastaların rahatlığı düşünülerek hareket edilmekte ve işlemler bu rahatlık altında yapılmaktadır.

Erkeklerde bu yöntemle başarılı sonuçlar elde edilse de erkeklerin devamlı kıl üreten hormonlara sahip olmaları uygulamanın belirli aralıklarla  tekrarlanmasını gerektirmektedir.

Lazer Epilasyon ve Doğum Sorunsalı

Kadınların doğum sonrası hormonlarında görülen değişiklikler nedeniyle vücutta oluşan kıllanmalar rahatsızlık yaratmakta ve bu rahatsızlık nedeniyle de lazer epilasyonuna başvurmaktadırlar. Ancak gebe olanlara uygulanması çok tavsiye edilmese de bu uygulamanın gebelere olan etkisi tam anlamıyla kanıtlanamamıştır.   Daha çok göğüs bölgesindeki kıllanmalardan ve tüylenmelerden rahatsız olan kadınlar bu işleme başvurmaktadırlar. Hormonal değişimleri devam eden ve kıllanma/tüylenme problemi olan gebe kadınların doğumdan sonra bu tedaviye başvurması daha doğru olmaktadır. Aksi takdirde yapılan işlemden başarılı bir sonuç alınsa bile hormonal değişimler nedeniyle çabuk kıllanmalar oluşabilecektir.

Lazer İşleminden Önce Yapılması Gerekenler Neler?

Aşırı kıllanma bu işlemin başarısını olumlu yönde etkilemektedir. Kıl köklerine doğrudan etki eden bu uygulama da kılların uzatılması en önemli şarttır. Bunun için kişiden tüy sarartıcı işlemler ile cımbız ve ağdadan uzak durulması istenmektedir. Ancak iş gereği göz önünde bulunan kişilerin tüy dökücü krem kullanmaları ya da geçici tüylerden kurtulabilecekleri yöntemlere başvurmalarında herhangi bir sakınca görülmemektedir. Bu işlemler kıl köklerine doğrudan etki etmediği için sakıncalı görülmemektedir. 2-6 haftaya kadar uzaması beklenilen kıl köklerinin tamamen uzamasına gerek olmayıp işlem için herhangi bir başarısızlık yaratmamaktadır. Kıl/tüy köklerinde küçükte olsa kıl çıkması yeterli olmaktadır.

Lazer Epilasyonun Kalıcılığı Nedir?

Kişilerde kıllanma ve tüylenmenin en önemli nedeni hormonlardır. Sürekli çalışan hormonlar tüylenme ve kıllanmaya neden olmaktadır. Bu tedavi yöntemi ile tüy kıl kökleri lazer ışınları ile tamamen yakılarak tüylenme problemi ortadan kaldırılmaktadır. Hormonal problemlerden dolayı tedavi sonrası kıllanma ve tüylenmeler zaman zaman görülse de eskiye oranla daha az olmaktadır. Zamanla zayıflayan tüy kökleri zaman içerisinde canlanmakta ve bu doğrultuda yeniden bu tedaviye başvurulması gerekmektedir. Birkaç seans sonra kıl kökleri zayıflatılarak kalıcılığı devam ettirilmektedir.

Lazer Epilasyonun Avantajları Nelerdir?

Kadınlar ve erkekler kıllanma ve tüylenme gibi sorunlardan dolayı rahatsızlık duyabilmektedirler. Göğüs ve göbek çevresi ile sırt bölgesinde bulunan kıl ve tüylerden kurtulmak isteyenler ağda gibi cımbız gibi acılı yöntemlere başvurmakta ve lazer epilasyon uygulamasından korktuklarını dile getirmektedirler. Ancak tamamen ağrısız ve acısı olan bu yöntem tüylenme ve kıllanma problemi olan kişilere konforlu bir tedavi sunmakta ve problemlerini en aza indirmektedir. Vücudun her bölgesine uygulanabilen bu tedavi yöntemi çık kısa sürmekte ve zamandan tasarruf sağlanmasına yardımcı olmaktadır. Alerjik ve toksik reaksiyonları bulunmayan bu yöntem ciltte kalıcı hasarlara ve tahrişlere neden olmamaktadır. Uygulamanın bitmesinden kısa bir süre sonra kıllar kendiliğinden dökülmekte ve rahat bir şekilde hayatlarına devam edebilmektedirler.

Lazer Epilasyondan Sonra Nasıl Bakım Yapılır?

Lazer epilasyon uygulamasından sonra uygulama yapılan alanı dış faktörlerden korumak oldukça önemlidir. Bu nedenle cildi ultraviyole ışınlarından korumak ve 2-3 hafta sürekli güneş kremi uygulamak gerekmektedir. Güneşlenmek ya da solaryuma girme gibi aktiviteler tedaviden 2 hafta sonra yapılmalıdır. Aksi takdirde bu aktivitelerden kaynaklı alınacak ışınlar ciltte lekelenmelere yol açabilmektedir. Lekesiz bir cilde sahip olmak ve güzel görünmek için güneşe çıkmadan önce yüksek faktörlü güneş kreminin cilde uygulanması önem arz etmekte ve doğrudan güneşte kalmak sakıncalı olabilmektedir. Uygulama yapılan bölgenin kaşınması, sıcak suyla yıkanması veya parfüm sıkılması yapılabilecek en büyük yanlışlardan olup 1 gün süreyle bu işlemlerden kaçınılmalı ve bazı cilt bakım uygulamaları (peeling) asla yaptırılmamalıdır. İşlem sonrası uygulama yapılan bölgede oluşacak kızarıklar doktor tarafından önerilen kremlerle giderilebilmekte ve bu krem 3-4 gün boyunca günde 2 kez uygulanmalıdır. Kıllar veya tüyler 3-4 haftalık süreçte dökülmeye başlayacak ve sonraki 4-8 haftalık süreçte çıkan kıllar için seanslara devam edilmesi de önem arz etmektedir. Bu süreçte uygulama ile kıl köklerine müdahale edildiği için kesinlikle cımbız, ağda vb. uygulamalar yapılmamalıdır. Aksi taktirde yapılan uygulamadan başarılı sonuç elde edilemeyecektir.