Otolog Eksozom Tedavisi

Otolog Eksozom Tedavisi İstanbul

Otolog Eksozom tedavisi İstanbul, bireyin kendi kök hücrelerinden alınan eksozom isimli onarıcı ve yenileyici yapıların; cildi gençleştirmek ve yaşlanma belirtilerini gidermek için kullanılmasına olanak sağlayan uygulamadır. Kök hücrelerin içerisinde eksozom adı verilen büyüme faktörleri bulunur. Bu yapılar, uygulandıkları bölgedeki iyileşme mekanizmalarının aktif bir parçası haline gelir, gençleşme sürecini destekler ve doğal bir şekilde cildin yenilenmesine yardımcı olurlar. Lifting ve anti-aging etkileri bulunan otolog eksozom tedavisi, günümüzde en sık tercih edilen ameliyatsız estetik uygulamalarından biri haline gelmiştir. Yazımızın devamında ‘’Otolog exosome tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Otolog exosome tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Otolog eksozom tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’ ve ‘’Otolog eksozom tedavisinin avantajları ve faydaları nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul otolog eksozom tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Otolog Eksozom Tedavisi Nedir?

Otolog eksozom tedavisi, hücre ve doku yenilemesini desteklemek, cildin sağlıklı ve genç bir görünüme kavuşmasını sağlamak için yapılan uygulamadır. Eksozomlar, her hücrede bulunan ve hücrelere biyolojik işlevleri konusunda mesaj taşıyan yapılardır. Kök hücrelerden elde edilen eksozomlar, ilgili hücrelere yenilenme ve gençleşme mekanizmalarını aktifleştiren mesajlar taşırlar. Böylece uygulandıkları bölgelerdeki yenilenme ve iyileşme mekanizmalarını aktifleştirirler.

Otolog Eksozom Tedavisi Neden Yapılır?

Otolog eksozom tedavisi şu gibi amaçlarla yapılabilir:

• Lifting etkisi ile cildi sıkılaştırmak.
  • Cildin daha fazla kolajen ve elastin üretmesini sağlayarak cilt yenilenmesini desteklemek.
  • Cilt yüzeyindeki izlerin, yaraların ve lekelerin iyileşme sürecine katkı sağlamak.
  • Yaşlanma belirtilerini gidermek.
  • Saç dökülmesini durdurmak, saçları beslemek ve saçların çekici bir görünüm edinmesine yardımcı olmak.

Otolog eksozom tedavisi bu gibi amaçlarla yapılabilmektedir.

Otolog Eksozom Tedavisi Kimlere Önerilir?

Otolog eksozom tedavisi, saç dökülmesinden, cilt lekelerinden, yaşlanma belirtilerinden ve yara izlerinden kurtulmak isteyen; ancak bunlardan kurtulmak için zorlu bir ameliyat sürecinden geçmek istemeyen bireylere tavsiye edilir. 18 yaşını doldurmuş olan reşit bireyler, talep dahilinde otolog eksozom tedavisi yaptırabilirler. Hem ameliyatsız bir estetik uygulaması hem de rejeneratif tıp uygulaması olan otolog eksozom, özellikle de yoğun bir yaşamı olan ve ameliyatlı uygulamalara vakit ayıramayan bireyler tarafından tercih edilir.

Otolog Eksozom Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Otolog eksozom tedavisinin avantajları arasında şunlar yer alabilir:

• Ağrısız bir uygulamadır, bu yüzden ciddi bir anestezi uygulaması gerektirmez. Dolayısıyla da anestezi uygulamasına bağlı ortaya çıkabilecek komplikasyonlar barındırmaz.
  • Ameliyatsız bir şekilde yapılmaktadır.
  • Uzun bir iyileşme süreci yoktur, hastalar uygulamanın ardından günlük yaşamlarına, iş hayatlarına ve sosyal yaşantılarına dönebilirler.
  • Hastanın kendi iyileştirici hücreleri ile yapıldığı için ciddi bir alerji riski yoktur. Uygulamaya bağlı gelişebilecek komplikasyonlar, birkaç gün içerisinde kendi kendine geçer hafif kızarıklıklarla sınırlıdır.

Otolog eksozom tedavisinin avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Otolog Eksozom Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Otolog eksozom tedavisinin faydaları arasında şunlar yer alır:

• Cildin parlak ve canlı bir görünüm edinmesine yardımcı olur.
  • Cildin yenilenme mekanizmalarını aktifleştirir ve anti-aging etkisi sayesinde yaşlanmaya bağlı gelişen kırışıklıklarla, sarkmalarla ve çizgilerle mücadele eder.
  • Uygulandığı bölgedeki izlerin ve yaraların iyileşme sürecine katkı sağlar.
  • Saçlı deriye uygulandığında saçların doğal büyüme mekanizmalarını destekler, saç dökülmesini durdurur ve saçların sağlıklı bir görünüm edinmesine yardımcı olur.

Otolog eksozom tedavisinin faydaları bu şekilde sıralanabilir.

Otolog Eksozom Tedavisi Kaç Seans Yapılır?

Otolog eksozom tedavisi, yapılma amacına göre farklı seans sayılarında uygulanabilir. Otolog exosome tedavisinin seans sayısı 3 ila 8 arasında değişiklik gösterebilmektedir. Doktorunuz konu hakkında daha detaylı bir bilgilendirmede bulunacaktır.

Otolog Eksozom Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Otolog eksozom tedavisi yaklaşık 30 dakika kadar sürmektedir. Bununla birlikte tedavinin detaylarına göre uygulama, 40 dakikaya kadar uzayabilmektedir. Seanlar halinde yapılan bu uygulamanın seansları arasında genellikle 4 ila 6 haftalık aralıklar bulunmaktadır.

Otolog Eksozom Tedavisi Nasıl Yapılır?

Otolog eksozom tedavisi kapsamında hastadan öncelikle bir miktar kan alınır. Daha sonra ise alınan kan, içerisindeki platelet hücrelerinin ve eksozom isimli büyüme faktörlerinin saflaştırılması için çeşitli işlemlerden geçer. Böylece tedavi sırasında kullanılacak olan sıvı elde edilir. Bu aşamanın ardından uygulamanın yapılacağı bölgeler temizlenir ve bu bölgelere topikal anestezi kremi sürülür. Kremin etkileri başladıktan sonra ise özel, ince ve küçük uçlu iğneler yardımı ile eksozom açısından zengin olan sıvı hedef bölgelere enjekte edilir. Böylece otolog eksozom tedavisi başarıyla tamamlanmış olur.

Otolog Eksozom Tedavisi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Otolog eksozom tedavisi yaptıran bireyler uygulamadan hemen sonra günlük yaşantılarına ve iş hayatlarına dönebilirler. Uygulama herhangi bir cerrahi işlem içermediği için uzun veya zorlu bir iyileşme süreci yoktur. Bununla birlikte otolog eksozom tedavisi sonrası şu gibi noktalara dikkat edilmesi önemlidir:

• Uygulama sonrasında hedef bölgeler sıkıştırılmamalı, bu bölgelere masaj yapılmamalı.
  • Uygulamanın yapıldığı bölgelere 1 gün kadar su temas ettirilmemeli.
  • Uygulama sonrası hedef bölgelerde hafif kızarıklıklar görülebilir, bu kızarıklıklar kendi kendine geçecektir. Herhangi bir ilaç kullanmaya gerek yoktur.

Otolog eksozom tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde sıralanabilir. Doktorunuz konu hakkında daha detaylı bir bilgilendirmede bulunacaktır.

İstanbul Otolog Eksozom Tedavisi Fiyatları

İstanbul otolog eksozom tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.