Selülit Mezoterapisi

Selülit Mezoterapisi İstanbul

Kadınların yaklaşık %80’inde söz konusu olan selülitlerin tedavisinde mezoterapi sıklıkla kullanılmaktadır. Mezoterapi uygulaması ile bacaklardaki mikrodolaşım düzenlenerek ödem oluşması önlenmekte, yağ oluşumlarını yok ederek yağ nodüllerinin küçülmesine yardımcı olmaktadır. Bunun yanı sıra mezoterapi uygulaması hasar gören bağ dokuları tekrar yapılandırarak selülitlerde düzelme sağlamaktadır.

Selülit Nedir?

Derinin altında bulunan yağ ve bağ dokusunda meydana gelen hasarlar sonucunda oluşan ve deri üzerinde girintili çıkıntılı bir görüntüye neden olan duruma “selülit” adı verilmektedir. Selülitler çeşitli nedenlerle oluşabilmekte ve kişiyi rahatsız eden bir görüntüye yol açabilmektedir.

Selülit Neden Kadınlarda Daha Sık Görülür?

Selülitin kadınlarda daha çok görülmesinin nedeni deri altında bulunan yağ dokuları deriye paralel bir konuma sahipken bu dokuları ayıran bağ dokuları dikey bir konuma sahiptir. Bu bağ dokuları zamanla genetik yapıdan, hareketsizlikten ve östrojen salınımının fazla olmasından dolayı kısalmaktadır. Bu kısalmalar sonucunda deri yüzeyinde çöküntüler meydana gelmekte, yağ dokuları deriye doğru kayarak çıkıntılar oluşturmakta ve bu nedenle deri yüzeyinde çukurluklar meydana gelmektedir.

Tüm bu durumların yanı sıra bu yapısal yatkınlığa birtakım faktörlerinde eklenmesi sonucu kadınlarda değişik derecelerde selülit oluşumları görülebilmektedir.

Selülit daha çok bacak, karın altı, kol ve kalça kısmında görülmektedir.

Selülitin Nedeni Nedir?

Selülit oluşumunda genetik ve hormonal faktörlerin yanı sıra yağ ve karbonhidrat ağırlıklı beslenme alışkanlığı, hareketsiz hayat şekli, alkol ve sigara gibi kötü alışkanlıklar, topuğu yüksek ayakkabılar ve dar elbiseler giymekdolaşımı kısıtlayıp hareket edilmesini etkilediği için selülit oluşumuna neden olmaktadır.

Kişide sosyal kaygılara ve çekincelere yol açan selülit tedavi edilerek bu kaygılar ortadan kaldırılmalıdır. Selülitin derecesi, yol açtığı sorunlar ve varsa diğer etkileri uzman doktorlar tarafından değerlendirilerek kişinin durumuna özgü bir tedavi yöntemi belirlenerek bu tedavi uygulanmalıdır.

Selülit Nasıl Tedavi Edilir?

Selülit tedavisi çok yönlü bir tedavi olup selülit oluşumunu etkileyen bütün faktörleri ortadan kaldırmayı amaçlamaktadır. Selülit tedavisinin yanı sıra düzenli beslenme alışkanlıklarının edinilmesi, sürekli egzersiz programları selülit problemini ortadan kaldırmaya yardımcı olmaktadır.

Selülit Tedavisinde Selülit Mezoterapisi Etkili Midir?

Selülit mezoterapisi oldukça etkili bir yöntem olup orta deri tedavisi olarak bilinmektedir. Ağız veya damar yoluyla alınan ilaçlar, sorunlu dokularda yeteri konsantrasyona ulaşamadığında bazı yan etkilere neden olabilmektedir. Mezoterapi yöntemi ise selülitli bölgeye küçük iğnelerle uygulanarak sorunlu bölgeyi yeteri dozda verilen ilaçla ve herhangi bir yan etkiye neden olmadan tedavi etmektedir.

Selülit Mezoterapisi Ne İşe Yarar?

Selülit mezoterapisinde hazır ilaçlar kullanılabileceği gibi doktor hastanın durumuna göre özel bir karışımda hazırlayabilmektedir. Bu karışımın içinde kanın dolaşımını hızlandıran ve düzene koyan, yağların parçalanmasını sağlayan ve bağ dokularını düzenleyen ilaçlar bulunmaktadır.

Selülit Tedavisinde Selülit Mezoterapisi Nasıl Uygulanır?

Bu uygulama kan dolaşımını düzenleyerek hareket ettiren, bağ dokuyu düzene sokan özel karışım maddeleri bir araya getirilerek uygulamaya özgü enjektörlerle gerekli alana enjekte edilmektedir.

Selülitli alana uygulanacak olan karışım uygulama yapılacak alanın büyüklüğüne, selülitin etkisine ve bölgesine bağlı olarak farklılık göstermektedir.

Selülit Mezoterapisi Ağrılı Mıdır? Selülit Mezoterapisinin Yan Etkileri Var mıdır?

Bu uygulamada hissedilen acı ve ağrı oldukça azdır. Bunun nedeni vücuda verilen ilacın sistemik dolaşımı ve geçişi yok denecek kadar azdır. İşlem sonrası uygulama yapılan bölgede morluklar ve kızarıklar görülse de kısa süre içerisinde bu morluklar ve kızarıklıklar kaybolmaktadır.

Selülit Mezoterapisi Kaç Seans Olmalıdır?

Bu uygulamada seanslar selülitin büyüklüğüne, etkisine ve uygulama yapılacak hastanın yapısal özelliklerine göre belirlenmekte olup çoğunlukla haftada 10 seans yeterli olmaktadır. Selülit tedavisinde süreklilik oldukça önemli olup bunun yanı sıra düzenli beslenme, egzersiz yapılması, alkol ve sigara gibi zararlı maddelerden uzak durulması ile belirli zaman aralıklarıyla yapılan mezoterapi tedavisi ile kişi selülitsiz ve düzgün deri görünüme kavuşabilmektedir.

Ancak selülit tedavisinde devamlılığın son derece önemli olduğu unutulmamalıdır. Dengeli beslenme, düzenli egzersiz ve zararlı alışkanlıkların bırakılması ile beraber belli zaman aralıkları ile uygulanan selülit mezoterapisi ile herkes düzgün, selülitsiz bir deri görünümüne kavuşabilir.