PRP

İstanbul PRP Tedavisi

PRP Tedavisi Nedir?

Kişiden bir tüp kan alınıp bu kanın özel bir işlemden geçirilerek ayrıştırılması ve sonrasında vücuda yeniden enjekte edilmesi işlemine “PRP” adı verilmektedir. Bu işlem sonrası ortaya çıkartılan plazmalar platelet adı verilen hücreler yönünden oldukça zengin olup kanın pıhtılaşmasını sağlayan bu hücreler içerisinde bulundurdukları faktörler aracılığıyla yaraların iyileşmesinde önemli görevlere sahiptir. Kozmetik alanda cildin gençleştirilmesinin yanı sıra yara izlerinin ve vücuttaki çiziklerin giderilmesinde, saç dökülmesinin önlenmesi ve ortopedi tedavisinde kullanılan bu yöntem ile vücuda dışarıdan herhangi bir yabancı madde verilmeden doğal yolla gençleşme sağlamaktadır.

PRP Hangi Hastalıkların Tedavilerinde Kullanılmaktadır?

PRP tedavisinde önemli rol oynayan platelet hücreleri pek çok tedavi yönteminde uygulama alanı bulmuştur. Bu tedavi yöntemi daha çok şeker ve varis nedeniyle iyileşmesi zor olan bacak yaralarında, tendon yaralarında, implant sonrası yaraların çabuk iyileşmesini sağlamak amacıyla kullanılmaktadır.

Yaşın ilerlemesine ve dış faktörlere bağlı olarak derinin esnekliği azalarak kırışıklıklar artmakta ve sarkmalar görülmektedir. Deride görülen bu kırışıklıklara ve sarkmalara kollajenler ve elastik liflerdeki azalmalar neden olmaktadır. PRP tedavisi ile vücuttaki plateletlerin içerdiği gelişme faktörleri sayesinde deri içerisindeki kollajen ve elastik liflerin oluşumları artırılmaktadır. Bu tedavi yöntemi ile birkaç hafta arayla 3-4 seansla yapılan uygulamalarla vücuda herhangi bir yabancı madde verilmeden doğal yollarla gençleşme sağlanmaktadır. Uygulanan bu tedavi ile ciltte ilk seanstan başlamak üzere kuru ve mat görünümde düzelmeler olduğu fark edilebilmektedir. Sonraki seanslarda kırışıklıklarda azalma ve cildin esnekliğinde artma görülecektir.

PRP Uygulama Nedenleri

• Cilde esneklik ve parlaklık kazandırmak
  • Saçları güçlendirmek ve dökülmesini önlemek
  • Çöküntüleri, sarkmaları ve kırışıklıkları önlemek
  • Yara, çizik, çatlak ve derinin zarar gördüğü durumlarda deriyi tekrardan yapılandırmak
  • Lazer işlemleri sonrasında derinin yeniden yapılanmasına yardımcı olmak
  • Yüz, boyun dekolte, el, kol ve bacak içi gibi bölgelerin medikal estetiğinde kullanılmakta
  • Aşil tendonunun kopması durumunda ameliyatsız çözüm üretmekte
  • Ağrılı bölgelerin iyileşmesinde kullanılmaktadır.

PRP İle Saç Tedavisi

Günde yaklaşık 100-150 tel saç dökülmesi normal görülürken sayı bundan fazla olursa saç dökülmesi ciddiye alınmalıdır. Bu tedavi yöntemi saç dökülmelerinde olumlu sonuçlar ortaya koymakta ve saçı dökülenlerde bu yöntemle etkili sonuçlar alındığı görülmüştür. Bu tedavi yönteminde hastanın kanı alınarak özel bir işlemden geçirilerek saç köklerini besleyen ve gelişimini sağlayan kısım ayrılarak dökülen bölgeye enjekte edilmektedir. Bu tedavi yöntemi saç mezoterapisinde genetik dökülme yaşayanlarla normal genetik yapıdan kaynaklı dökülmelerde etkili olmaktadır.

Bu yöntem saç dökülmesinin önlenmesi için ortalama 15 günde bir en fazla 30 dakika uygulanmakta ve yaklaşık 3-4 ay sürmektedir. İşlem sonrasında yılda 1 defa uygulanması yeterli olmaktadır. Bu tedavinin avantajı hastaya enjekte edilen kanın kendi kanı olması ve herhangi bir risk teşkil etmemesidir.

PRP İstanbul Nasıl Uygulanır?

Bu tedavi yöntemi uzman doktorlar tarafından uygulanması gereken bir yöntemdir. Tedavide önce hastadan alınan kan temiz ve hijyen koşullarında özel bir tüpün içine konulmakta daha sonra içerisinde jel bulunan bir tüpe alınmaktadır. Bu kan içerisindeki maddeler daha sonra özel bir işlemle ayrıştırılmaktadır.   Bu ayrışma sonrası elde edilen kan ilgili alana enjekte edilmektedir. Bu uygulama 10-15 günde bir ortalama 7-8 seansta hastanın durumuna göre mezoterapi ile birlikte uygulanabilmektedir. İşlem tamamlandıktan sonra yılda 1 veya 2 kez  işlemin devamı sağlanabilmektedir.

İstanbul PRP ile Cilt Gençleştirme

Cilt yaşlandığında yaralanma sürecinde olduğu gibi bazı fonksiyonlarını ve özelliklerini kaybetmektedir. Cildin gençleştirilmesi için de cilt yaralarında kullanılan bazı tedavi yöntemleri kullanılmaktadır.

Bu yöntemle cildin gençleştirilmesi çoğunlukla boyun, dekolte, kollar, eller vb. gibi vücudun farklı bölümlerine uygulanmaktadır.

Genellikle lazer vb. uygulamalardan sonra derinin hızla iyileşmesini sağlamak için uygulanan bu yöntem ultraviyole ışınlarına maruz kalan ciltte kırışıklıkları, kızarıklıkları, lekeleri ve çöküntüleri gidermek içinde uygulanmaktadır. Cilde esnekliğin ve parlaklığın tekrar kazandırılması için ve cildin gençleştirilmesi için bu yöntem en iyi sonuçları vermektedir. Ayrıca vücuttaki kronik yaraların iyileşmesinde, derinin zarar gören kısımlarında ve çatlaklarda uygulanarak kontrol altına alınmaları sağlanmaktadır.