Leke Tedavisi

Leke Tedavisi İstanbul

Günlük hayatımızda karşılaştığımız birçok faktör cildimizi doğrudan etkilemektedir. Cildimizde yer alan melanin pigmentindeki artış sebebiyle ortaya çıkan lekeler gözle görülür bir etki bıraktığında, bireylerin fiziksel görünüşleri ile ilgili rahatsızlık duymalarına neden olabilmektedir. Söz konusu lekeler güneş ışıklarına uzun süreli maruz kalma, kullanılan kozmetik ürünlerin etkileri, sivilce, doğumsal , yaşlanma gibi nedenlerle ortaya çıkabilmektedir.

Lekeler, niteliklerinin ve yapılarının uzman doktor tarafından tespit edilmesinden sonra farklı yöntemlerle tedavi edilebilmektedir. Birçok kişi tarafından kullanılmakta olan çeşitli kozmetik ürünler, ilaçlar ya da kremler geçici çözümler sunabilirken, gelişen teknoloji ile birlikte ortaya çıkan yeni teknikler daha kalıcı çözümlerle karşımıza çıkmaktadır.  Lazer, PRP, peeling, altın iğne gibi teknikler sayesinde kusursuz bir cilde rahatlıkla kavuşabilirsiniz.

Leke Oluşumuna ve Tedavi Sürecine Genel Bakış

Farklı yaş aralıklarında, farklı nedenlerle ortaya çıkabilen lekeler, kişileri hem fiziksel hem de ruhsal anlamda doğrudan etkileyebilmektedir. Kadın ya da erkek fark etmeksizin leke problemi olan tüm bireyler bu durumdan rahatsız olmaktadır.Farklı nedenlerle oluşan lekelere çözüm bulabilmek için kullanılan kremler ve diğer çeşitli kozmetik ürünleri, memnun kalınmayan sonuçlar doğurabilmektedir. Bu noktada, cilt analizi yapılan ve genetik yapıları çözümlenen her cilt için ayrı ayrı tedavi yöntemleri ve taslak planları oluşturulmalıdır.

Cilt Lekeleri Neden Oluşur?

Cildin rengini oluşturan melanin pigmentinin, cilt üzerinde yer alan bölgesel yoğunluk derecelerindeki farklılıklar nedeniyle oluşan lekeler, kişilerde kendini beğenememe, özgüven eksikliği, içe kapanıklık gibi problemlere neden olabilmektedir. Nedeni tespit edilmeden tedavisi uygulanmaya çalışılan her leke kalıcılığı yönünde inat ederek varlığını sürdürmeye devam edecektir. İyi bir sonuç alabilmek için çevresel ve genetik etkiler kontrol edilerek, lekenin oluşum temeline inilip tetikleyici neden bulunmalıdır.

Leke Çeşitleri Nelerdir?

• Güneş Lekeleri
  • Hamilelik Sırasında Oluşan Lekeler
  • İlaç Kullanımına Bağlı Oluşan Lekeler
  • Yaşlılık Lekeleri
  • İyileşen Yara İzleri
  • Çiller
  • Lentigo
  • Yanık İzleri
  • Doğumsal

Leke Tedavisi Süreci

Birden fazla leke tedavi yöntemi vardır. Uzman doktorun kontrol ve tetkiklerinden sonra uygun tedavi yöntemi seçilir. Doktor tarafından seçilen yöntem hastaya detaylı olarak aktarılır; herhangi bir soru karşısında açıklayıcı bilgi verilir.Tedavi sürecinde temel amaç lekeli bölgedeki melanin pigment fazlalığını bölerek parçalamak ve ilerleyen aşamalarda tamamen yok etmektir.

Leke tedavisinde kullanılmakta olan yöntemler:

• İlaç Tedavisi: Kortizonlar, anti-oksidanlar, vitaminler ( C-E ) gibi ilaçların kullandırılır.
  • Lazer: En etkili yöntemlerden olan lazer direkt olarak lekeye neden olan hücrelere nüfuz eder. Belirli dalga boyunda enerjiler iletilerek lekeli bölge tahrip edilmeye çalışılır. Bu uygulamayla melanin pigmentlerinin azalması ve sonuçta yok olması hedeflenir.
  • Kimyasal Peeling: Bu tedavi yönteminde kimyasal maddeler aracılığıyla derinin üst tabakası soyulmaktadır. Lekelerin rengi açılır. Cilt daha parlak ve sağlıklı görünür. Daha çok kış mevsimlerinde yapılması önerilir ve uygulama sonrası güneş koruyucu krem kullanılmalıdır.
  • PRP: Kişinin kanı alınarak kan içerisindeki  pıhtılaşma hücreleri ayrılarak kişiye yeniden enjekte edilir. Burada amaç lekeyi tamamen yok etmek değildir. Kollajen miktarında ve cilt kalitesinde arttırmak hedeflenmektedir.

Cilt Leke Tedavisinde Riskler

• Lisanslı ve doğru malzeme kullanılmaması durumunda ciltte ciddi hasarlar bırakabilir.
  • Güneş, leke tedavisinde risk arttırıcı unsurdur. Uygulamaların kış mevsiminde yapılması önerilir.
  • Hijyenine dikkat edilmemiş, temiz tutulmamış, güneş koruyucu kullanılmamış ciltlerde tedavi olumlu cevap vermemektedir.

Leke Tedavisi Sonrası Lekeler Tekrar Oluşur mu?

Leke tedavilerinde amaç var olan lekeyi yok etmektir. Lekenin temel nedeni olan faktörlerle ilgili verilen bilgi ve öneriler dikkate alınmazsa yeniden leke oluşumu gözlemlenebilir. Tedavi öncesi doktor kontrolü sırasında lekenin yeniden oluşup oluşmama ihtimali tespit edilir ve hasta ile paylaşılır. Tedavi yöntemi ne olursa olsun süreç boyunca ve sonrasında mutlaka güneş koruyucu kullanılmalıdır.

Leke Tedavisi Fiyatları

Doktor tarafından uygulanacak işleme ve süresine göre değişiklik göstermektedir.