Terleme Botoksu

Terleme Botoksu İstanbul

Terleme, vücut ısısında aşırı yükselmeye sağlıklı bir tepki olarak ortaya çıkar. Terlemenin temelde bireylerin vücut ısılarını sabitlemek, ciltlerini nemlendirmek ve toksinlerin atılmasına yardımcı olmak üzere üç fonksiyonu bulunmaktadır. Salgılandığında renksiz ve kokusuz olan ter, vücudun sıcak ve nemli ortamlarında oluşan bakteriler nedeniyle kötü kokuya neden olmaktadır.

Aşırı Terleme ( Hiperhidrozis )

Günlük hayatta kadınlar ve erkeklerin ortak sorunlarından biri de aşırı terlemedir. Kişilerin sosyal hayatları ve psikolojik durumları üzerinde oldukça olumsuz etkiye sahip olan aşırı terleme, maalesef toplum içerisinde yer alan diğer bireyleri de rahatsız edebilmektedir. Ter ve kokudan rahatsız olan kişiler, söz konusu sorunu yaşayan bireyle iletişim kurmaktan kaçınabilmekte, hatta aynı ortamda bulunmak dahi istemeyebilmektedirler. Fizyolojik sorunların yanında bireye sosyolojik olarak da sorun yaşatan aşırı terleme durumu günümüzde tedavi edilerek temelden çözülebilmektedir.

Aşırı terlemeye karşı etkili çözüm yollarının başında Botoks tedavisi uygulamaları gelmektedir. Bu uygulamada, bölgedeki sinirler Botoks ile uyuşturularak ter bezleri yavaşlatılır ve aşırı ter üretimi engellenir.

Aşırı Terlemenin Nedenleri Neler Olabilir?

• Hipoglisemi
  • Menepoz
  • Parkinson
  • Tiroid bezlerinin aşırı çalışması
  • Akciğer Rahatsızlıkları
  • Yüksek ateş
  • Vücuttaki enfeksiyon
  • Diyabet
  • Kalp Hastalıkları
  • Aşırı Kilo Alımı
  • Çeşitli kanser türleri ve verem
  • Sıcak ve nemli ortamlar
  • Ortam sıcaklığına göre kalın giysiler giyinmek
  • Stres, heyecan

Aşırı Terleme Tedavisinde Uygulama Süreci

İlk olarak nişasta unu ile iyon testi yapılarak sorunlu bölge tespit edilir. Aşırı hassas bölgelerde uygulama öncesinde lokal anestezi yoluyla uyuşma sağlanır. Botoks, terleyen bölgede cilt altına ve iç bölümüne iğneler ile enjekte edilir. Terlemenin yaygın olduğu koltuk altı bölgesi, eller ve ayaklarda özellikle tercih edilen Botoks, 4 ile 6 aylık sürelerle uygulanmaktadır. Uygulama yaklaşık 15 dakika kadar sürer. Botok  genellikle 6 ay kadar etkisini göstermektedir. Sıcak mevsimlere geçiş sürecinin ilk zamanlarında Botoks uygulaması yaptıran kişiler özellikle yaz aylarında oldukça rahat etmektedirler. Etkisi uzun soluklu olmadığından belirli aralıklarla uygulama tekrar edilmelidir. Uygulama sonrasında kişiler günlük hayatlarında devam edebilir. Müdahalede bulunulan bölgelerde morluk ve hafif şişlik ciltten beklenen tepkilerdir. El ve ayaklara yapılan uygulamalarda geçici kas güçsüzlüğü hissedilebilir. İşlem sonrasında sıcak su ile değil ılık su ile duş alınması önerilir.

Botoks Tedavisi Kimlere Uygulanamaz?

Kas hastalığı olanlara, hamilelere, emziren kadınlara, yan etki yaratabilecek ilaç kullanan hastalara uygulama yapılmaz.

Aşırı Terleme Sorununda Botoks Uygulamasının Yararları Nelerdir?

• Aşırı terleme sorununun ortadan kalkması ile bireyler sosyal yaşamlarında daha rahat ve güvenli hareket edebilmektedirler.
  • Kişilerde içine kapanıklılık, insanlardan uzak kalma isteği, iletişim kopukluğu gibi sorunlar tedavi sonucu özgüveni yerine gelen bireylerde görülmez.
  • Aşırı terleme vücutta yer alan ancak üzerinde durulmamış olan hastalıkların tetikleyici nedeni olabilir. Tedavi süreci bu problemler doğmadan temelde çözüm sağlar.
  • Tedavi süreci sonunda kötü kokuya neden olan ter bezleri kontrol altına alınır ve koku ortadan maksimum seviyede kaldırılır.

Terleme Botoksu Tedavi Ücreti

Terlemeye karşı Botoks tedavisi fiyatları uygulamanın yapılacağı bölge ve kullanılan madde miktarına bağlı olarak değişiklik göstermektedir.